Nízkokalorická dieta

21. dubna 2012 v 12:32 | your Anabelle |  Diets*
Nízkokalorická dieta - 13 tipů
Jak už z názvu vyplývá, jde o takový způsob stravování, kdy sestavujeme jídelníček takovým způsobem, aby příjem kalorií byl nižší než jejich výdej.

Nabízíme vám třináct osvědčených a vyzkoušených doporučení, které vám mohou pomoci při sestavení nízkokalorického jídelníčku a dodržování nízkokalorické diety.

1. Jezte čtyři až pět jídel denně, a to v pravidelnou dobu.

2. Zjistěte si kalorickou hodnotu jednotlivých pokrmů.

3. Jídla nevynechávejte, protože tělo si s příštím pokrmem na základě vynechaného jídla vytvoří zásoby - to pro případ, že by se opět muselo obejít bez pravidelného přísunu kalorií, respektive energie.

4. Jezte hodně pomalu, každé sousto důkladně rozžvýkejte. Za prvé tím během jídla zaženete rychleji hlad a budete se cítit dříve sytá, za druhé ulehčíte svému trávení a budete mít více energie, kterou můžete věnovat jakékoli činnosti (a právě tam vám může pomoci zhubnout). Jogíni radí, abychom tuhé jídlo pili a tekutiny kousali - možná vám to nedává smysl, ale je to přesně to samé - tuhé jídlo je nutné co nejvíce rozmělnit a tekutiny nehltáme, ale také v ústech zpracujeme.

5. Vyhýbejte se pamlskům, a to i v případě, že se budete chtít odměnit za to, jak dobře si vedete při sestavování a dodržování nízkokalorického jídelníčku. Rozhodně se nedomnívejte, že si můžete dopřát sušenku polévanou v čokoládě jako náhražku za to, že jste si odepřeli teplý oběd.

6. Před jídlem vypijte na lačno sklenici vody a chvíli počkejte, než si dáte snídani (či jiný chod).

7. Do jídla se nenuťte, nepřejídejte se, ale snažte se o pravidelnost, ať už jde o dobu, kdy se stravujete, tak i o objem a kalorickou hodnotu stravy, kterou přijímáte.

8. Pokud to jde, dejte si ke každému jídlu syrovou zeleninu (vynikající je zeleninový salát ochucený bylinkami), zeleninu jezte i jako svačinu. Pozor ale na ovoce, obsahuje cukr a i když je zdravé, obsahuje obvykle více kalorií než zelenina.

9. Nemastěte si hotové jídlo zbytečně máslem a nepoužívejte ani tuk, naopak rostlinné oleje v malém množství jsou tělu prospěšné.

10. Neslaďte čaj ani kávu a vyhýbejte se slazeným nápojům.

11. Při vaření neochutnávejte pokrmy víc, než je nutné. Když k tomu připočtete porci u oběda, sníte ve skutečnosti více (a někdy o dost více), než kolik vidíte na talíři.

12. Nejezděte nakupovat hladoví, protože toho toho vyberete mnohem více - a také to sníte, aby se to nezkazilo (nevýhoda šetrných hospodyněk).

13. Nedojídejte po nikom zbytky, i když vám bude sebevíc líto, že to poputuje do odpadového koše - stejně neušetříte, ale akorát zbytečně ztloustnete.¨
přesunuto z mého starého blogu: http://perfect-girl.blog.cz/
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Nech mě, abych byla prázdná a lehká a možná dnes v noci najdu klid.

Občas je vidíme na ulici, častěji v televizi: bledé, křehké postavy,
vytřeštěné, velké oči.
Chodíme s nimi do školy.
V tlustém svetru s rolákem prochází po chodbě
a ostatní jen šťouchají loktem osobu vedle a mumlají: "podívej".
A já si přeju být tou, na kterou všichni tak zírají.
autor Domí :-*


Behind every beautiful thing there is some kind of pain.
- Bob Dylan -
Pokud procházíš peklem... nezastavuj se... / If you are going through hell.... keep going...
-Winston Churchill -


1kcal = 4, 2 KJ
1 KJ = 0, 24 kcal
BMI = hmotnost/(výškaxvýška)

We scream, we shout, we are the fallen angels.

"Vědí o nás. Vidí, jak jíme z prázdných talířů
a pijeme z prázdných sklenic..."
...a přesto jsme stále neviditelné...


Quod me nutrit me destruit